Tur

P sndagstur med godsaker i sekken.

Ut p tur er godt for kropp og sjel,Og lager du et bl eller tenner opp primusen,samtidig som du har mye godt i sekken,ja s blir det en uforglemmelig tur,ihvertfall om solen skinner og alle er gla...

Kom deg ut i naturen! Oppskrift p smakfullt pinnebrd med smr....

Vihar vrt p fjelltur,Guttene og jeg,og p blet stekte vi en ny favoritt,pinnebrd med kanel og sukker-smr p...Mmmmmm, skikkelig godt alts,og jeg kan fremdeles kjenne smaken......for den var g...

Oppskrift p ekstra gode lapper, stekt p bl!

Vi har vrt p fjelltur,hele familien,enda guttene beyrdret at ingen ungdommer gr p fjelltur!!Og nr jeg kommenterte den deilige stillheten der oppe, kom det kjapt :-ja der ser du! Ingen ungdomme...

Tyttebrturen!

Idag har jeg plukket tyttebr i 4 timer,ja, ikke plukket hele tiden da,men gtt opp p fjellet,plukket br,spist niste og drukket kaffe,plukket mer br,og gtt ned igjen fra fjellet.Samt hatt kosel...

Tur til Ulskebjrnen.

God morgen. I gr hadde vi en flott tur til Ulskebjrnen,Hele den svre teatergjengen,vi gikk i flokk oppover,og jeg skal si det ble trangt om plassene,nr teatergjengen kom brautende oppover i li...

En vt fjelltur! Bonnien og eg!! (og gutta i Radioresepsjonen)

Det var vtt,skk vtt p tur idag,men godt!!h, s godt komme opp i frisk luft !Plaske avgrde i joggesko med hull,regnet plaskende i fjeset og radioresepsjonen p ret.Bonnie snusende og hoppen...

Norsk natur og minner fra Barcelona

Det har vrt en rar dag,Men oj s godt vre hjemme !Jeg har vrt p tur med steste Bonnien,Og trukket inn den friskeste luft man kan ha!Jeg kjente det langt inn i lungene at n var det godt v...

Bye Bye Barca......

Da var avreisedag kommet,N m vi f med pikk og pakk og komme oss p flyet.Det gr heldigvis ikke fr litt over ett,S vi har god tid enda.Det har vrt en deilig ferie,Barcelona har vist seg fra e...

Siste dag i Barcelona, og bleiedrama...

God morgen.Dette blir vr siste dag i Barca,I morgen drar vi hjem.Jeg ligger som vanlig i sengen og hrer p morgenlydene fra gaten vr:Boss som blir tmt,Gater som blir kostet,En og annen bil elle...

Drama i middagen og annet fra Barcelona...

God morgen.N kjenner jeg dagene gr mot slutten av ferien,Men egentlig gleder jeg meg til komme hjem.Jeg gleder meg til se min lille elskede Bonnie igjen,Og jeg gleder meg til hverdagslivet be...

Jose Miro , litt av noen kunstverk!

Jeg har vrt p utstilling og sett Jose Miro's mesterverk.Og her var det mye se,Hre og ane.Denne mannen har virkelig gjort mye,Malerier,Skulpturer og andre kunstformer.Dette var nok en god opple...

Spasertur i Barcelona, nydelig natur.

Idag tok jeg bena fatt og gikk meg en god tur,Hadde tenkt meg opp for se Jose Miro (med tddler)Men gikk litt skjevt og havnet frst i en nydelig park.Parken var full av kaktus,Svre kaktus,Og ra...

Bilder fra Barcelona, endelig...

Hvis jeg blogger fra gangen fr jeg bedre kontakt og fikk derfor inn noen bilder,Endelig.Gubbens forslag:0)Det frste bilde er fra vr kjre uteligger,Desverre har vi ikke sett han p to dager,Sist...

Morgenstund i Barcelona

God morgen.Ligger i sengen og hrer stille morgenlyder fra gaten,Morgen i Barcelona er rolig og avslappet,Her pner gjerne ikke supermarkedet fr halv ti,Gatene blir feid og boss blir tmt.Men for ...

Shopping i Barcelona.

God morgen igjen,Jeg er ikke alltid s imponert over denne Ipad'en Er jeg borte litt fra skjermen gr den i dvale,Og nr jeg pner igjen,Popp er innlegget jeg skrev p borte.Men shopping,Jeg starte...

Strandliv i Barcelona , del 2

I gr ble det strandliv, >Jeg gikk en tur frst,/>Og fant et shoppingsenter,/>Om kvelden snakket vi med noen andre bekjente som har vrt her mye,/>Ergo har vi plutselig 3shoppingsentre ...

Strandliv i Barcelona

God morgen,Ja,Jeg skriver god morgen,For jeg var nemlig oppe klokken tte,Hpet at nettverket var sterkt og villig s tidlig,Spanjolene pner jo butikkene sine sent,S jeg hpet p god tilgang s t...

Alle mine nye gubber...

Ja alts,Er man p ferie s er man.Litt nytt m man unne seg,Og. I r har det blitt nye gubber p meg.Jeg har satset p de kunstneriske typene,Musikere og dansere.Og har n planer om dra ut p en...

Late dager og fin temperatur.

Nett forbindelsen er s som s,Hadde tenkt lage et innlegg igr,Men kom meg rett og slett ikke innp.I gr gikk jeg en sving inn til Barcelona sentrum.Kjempefint g langs stranden innover,Men p...

Frokost i Barcelona, ikke helt feil det heller....

Det er deilig starte dagen med en liten morgentur,Vi bor i et rolig strk,Her er det mest spanjoler,Og det er koselig,Fler litt mer man er i et annet land enn nr halvparten rundt deg snakker nors...

Mandag i Barcelona, ikke helt feil det.....

Det er mandag,Jeg har vrt p morgentur,Tatt bilder , drukket Morgenkaffe p utecafe,Gtt meg vill,Funnet fram igjen ,Og vrt i himmelen p et stort supermarked med herlig mye ny og spennende mat,O...

Blbrturen.....Og hvem fikk vi hilse p??

joda,vi fant blbr,om enn s mange,og vi hilste p "Herr Hogg"Om enn bare p avstand....heldigvis!!! Ja, n vil du vel ha bilde bevis,men kamera og ryggsekk l nede p rasteplassen vr,ved de 2 ...

Laaaangt der ut p Sotra... i bilder....

Vi har hatt en strlende sommertur,om enn noe "Windy" Langt ute mellom knatt og knauser i skjrgrden p Sotra.Vi grillet nede ved et naust,like i sjkanten.Sjen var knall bl,og solen glitret!Bo...

Dagens forblste fjelltur, 1 topp, ikke 7!!

Jeg la i vei, og hadde hele fjellet nesten for meg selv,alle de andre var s klart p 7 fjellstur,og Ulskebjrnen er ikke en av de syv....Men det er en heftig topp,med skikkelig bratt oppstiging,ne...

Bilder fra turen.

Tilbake etter en nydelig tur,og med alle de nymoderne dippedutter vi tar med,s har jeg alts gtt: 13, 4 KM brukt: 3t og22 minutter Forbrent 622 kalorier Og gtt 17 320 skritt Selvik-jordal-E...

Oppdatering fra hytta!

Jeg er p hytta,og er p nett!!Whohooooo!!!Bonnie koser seg vettu,sol og sjliv,og to lange turer i skogen idag. Vi fisker,Og Andreas fikk rret p frste kast!!(jada, det ble den eneste...)Den gr...

Sndagsturen p fjellet "vrt", i bilder, med drama og mystikk!!

Vi har en egen plass p fjellet.Et koselig sted hvor vi har laget grue, spikret opp en gapahuk,og har ved og annet liggende i en boks.Men her hadde det vrt folk og revet ned. Mange av stokkene var...

Asvarsel! Ikke les dette hvis du ligger fyllesyk p sofaen!

For hva er vel verre enn nr noen gnir inn solfylte turbilder,forteller om heftig friske friskus turer i skog og mark,om den herlige fjelluften de har supt i seg,og hvor frisk og sunn og sterk de f...
Min matgale verden

43, Bergen

En matblogg med salt og stt, sunt og usunt, fest og hverdag. Kjersti heter jeg, teater-amatr og matentusiast med stor fantasi. Her finner du mat for en hver anledning, hverdagshistorier,og matfilmer. Livet er til for nytes!! Kontakt meg gjerne p Kjerstisandnes@gmail.com Flg meg p instagram: kjerstisandnes Lik min side p FB: Min Matgale Verden